fbpx

Hakaniemen kauppahallin uudet kotisivut nyt auki!

Hakaniemen kauppahallin kotisivut on juuri äskettäin uudistettu. Projektista on vastannut Ikiliikkeen kauppias Marita von Hertzen. Hän on myös vastannut Hakaniemen hallin kauppiasyhdistyksen jäsenenä yhdistyksen markkinoinnista jo pari vuotta.

Hänen mukaansa kauppiasyhdistyksellä ei ole suuri summia käyttää markkinointiin. Osa markkinoinnin varoista kerätään vuokran yhteydessä, osan maksaa Helsingin kaupunki: ”Me puhumme suhteellisen maltillisista rahoista, aika tarkkaan sitten ruoditaan mihin rahoja voi käyttää”, selittää Marita von Hertzen.

Kauppiasyhdistyksellä on säännönmukainen kaksi kokousta per vuosi, muuten kokoonnutaan tarpeen mukaan kun tulee uutta päätettävää. Yhdistyksellä on oma edustajansa konsultoimassa vanhan kauppahallin remonttiakin. Edustaja kertoo kauppiaiden näkökulman.

Välillä on pohdittu lattiamateriaalia ja ilmastointia, yleensä mennään ruokapuolen vaatimusten mukaan. On vaativaa sovittaa nykyajan määräykset ja vaatimukset historiallisesti suojeltuun rakennukseen.

Yhteistyö on kuitenkin Marita von Hertzenin mukaan mennyt ihan mukavasti, välillä tulee toki näkemyseroja.

Kotisivujen ulkoasu laitettiin uusiksi. Sinne lisättiin myös ajankohtaisia linkkejä eri tapahtumiin, joita somessa on jaettu, sekä Facebookissa että Instagramissa, esimerkiksi.

Lisäksi otettiin uusia kauppiaskuvia ja kauppiaat saivat vastatakseen muutaman kauppaansa koskevan kysymyksen.

Sivujen sisällön rakennustyö tapahtui hallikauppiaiden toimesta. Etäkoulutukseeen valittiin kolme henkilöä vastaamaan sivuston rakentamisesta. Sivusto on WordPress-pohjainen.

Marita von Hertzen sanoo, että on tärkeää olla omaa osaamista hallikauppiaiden keskuudessa sivuston päivittämiseen mainostoimiston sijaan. Tällöin päivitykset ja uudet tiedotteet saadaan tehtyä joustavasti heti, kun tarve ilmenee.

Oli pieni oma projektinsa saada kauppiasyhdistyksen jäsenet uudistamaan kotisivuja, se sai kuitenkin enemmistön puolelleen. Budjetti määriteltiin ja lähdettiin viemään asiaa eteenpäin.

Korona viivästytti kotisivujen tekoa. Oli tarkoitus aloittaa jo keväällä mutta töihin päästiin vasta syksystä.

Kuvanotto oli oma härdellinsä, kertoo Marita von Hertzen. Aikataulun mukaan oli noin 20 minuuttia per kauppa ottaa kuvia. Piti olla päivänvaloakin. Piti suunnitella tarkkaan miten kuvaaja hallilla liikkuu että valmista tulisi yhdessä päivässä. Kauppiaita on hallissa yhteensä neljäkymmentäyksi. Osa kuvista on vanhasta hallista.

Sivustoon ollaan tyytyväisiä, ilme kirkastui ja kauppiasesittelyt ovat nyt paremmin esillä.

Käy tutustumassa osoitteessa www.hakaniemenkauppahalli.fi

Artikkeli on toteutettu kaupallisessa yhteistyössä

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *