Tiedote 16.2.2023

Uudenlainen valmennukseen ja digitaalisuuteen pohjautuva ravintolamalli aloittaa Suomessa

– Nyt etsitään yrittäjiä toteuttamaan unelmiaan

Pitkän linjan ravintolayrittäjäDoronKaravanilanseeraaravintolamallin, jossa digitaalisuus ja valmentava ote ovat keskeisessä roolissa. Ensimmäinen UG-ravintola avautuu Helsinkiin alkuvuonna 2024. Haku ravintolayrittäjäksi on auki 30.4.2023 saakka.

Urban Gourmet eli UG-ravintolat on syntynyt yrittäjä Doron Karavanin intohimosta luoda uudenlaisia innovatiivisia ravintolayrittäjyyden tapoja. Vaikutteita on haettu maailmalta, mutta samanlaista mallia ei muualta löydy.

”Tavoitteenamme on löytää uusia tähtiä Suomen ravintolakenttään ja tukea heidän menestymistään. Mallia kokeillaan Suomessa, mutta kenties idea voidaan viedä myös maailmalle”, pohtii Karavani,joka tunnetaan muun muassa menestyksekkään Fafa’s -ravintolaketjun perustajana.

Valmentajina Teresa Välimäki, Risto Mikkola, Lotten Lindborg-Suhonen ja Mika PikkisTuomonen

UG-ravintolat tarjoaa ravintolayrittäjyydestä unelmoiville mahdollisuuden toteuttaa haaveensa. ”Tarvitaan vain erinomainen ja toteutuskelpoinen idea sekä pieni aloituspääoma, me hoidamme ravintolalle puitteet sekä huippuvalmennusta Suomen kovatasoisimmilta ravintola-alan osaajilta,” kertoo Karavani.

Ensimmäiseen UG-ravintolaan valitaan kuusi uutta yrittäjää, jotka valmennustiimi valitsee hakemusten perusteella. Tulevia ravintolayrittäjiä sparraavat Karavanin lisäksi ravintola-alan mestarit Teresa VälimäkiRisto MikkolaLotten Lindborg-Suhonenja Mika ”Pikkis” Tuomonen.

”Suomalainen ravintola-ala ja sen menestys ovat lähellä sydäntäni. Olen mielelläni mukana innostamassa ja auttamassa uusia toimijoita. Toivottavasti saamme uusia ja inspiroivia ravintolaelämyksiä aikaiseksi”, toteaa Välimäki.

Saman katon alla eri ravintolabrändejä

UG-ravintolan ideana on tuoda saman katon alle kuusi eri ravintolakonseptia, joiden tarjonta täydentää toisiaan. Uudenlainen ravintolamalli sopii erilaisiin tarkoituksiin lounaasta illallisiin ja tapahtumiin.

”Helpotamme ravintolavieraiden elämää, sillä asiakas voi yhdistää itselleen ja seurueelleen mielenkiintoisimman ruokaelämyksen. Kaikki hyvä on nyt samassa paketissa,” kuvailee Karavani.

Vahva digitaalinen palvelukokemus

Urban Gourmet -ravintolamallin asiakaskokemus perustuu vahvasti digitaaliseen palveluun, joka tekee ravintolaelämyksestä sujuvampaa ja muutoksista ketterämpiä.

”Digitaalisuus on keskeisessä roolissa UG-ravintolamallissa. Hiomme asiakaspolkua miellyttäväksi ja näin voimme esimerkiksi välttää turhaa jonottamista ja odottelua. UG-ravintolat pystyy myös reagoimaan asiakaspalautteeseen ja uusiin ruokatrendeihin sujuvasti”, Karavani toteaa.

Ensimmäinen UG-ravintola avautuu Helsingin Hakaniemen uuteen Lyyra-rakennukseen alkuvuodesta 2024. Tavoitteena on avata uusia UG-ravintolakokonaisuuksia samalla konseptilla tulevien vuosien aikana.

Lisätietoja ja haku osoitteessaWww.ug-urbangourmet.com

Lisätietoja ja mediahaastattelut:

(englanniksi)

Doron Karavani

Urban Gourmet -ravintoloiden perustaja

karavani.doron@gmail.com

(suomeksi, ruotsiksi, englanniksi)

Klaus Suhonen

klaus@peoples.fi

UG-ravintolat lyhyesti:

Urban Gourmet (UG) -ravintolat lanseeraa uuden konseptinsa vuoden 2024 alussa. UG tarjoaa täysin uusia brändejä ja täysin digitaalisen asiakaspolun tilauksesta maksamiseen ja palautteen antamiseen. Asiakkaat voivat yhdistää UG-ruokapaikan kaikista ravintoloista ja nauttia aterian yhdessä – tai yksin. Konseptin ytimessä on uusien ravintolayrittäjien tukeminen tarjoamalla tilat ja infrastruktuurin, jolloin ravintoloitsijat voivat keskittyä upean ruoan valmistukseen. Ensimmäinen UG-ravintola avataan Lyyra-rakennuksessa Helsingin Hakaniemessä vuoden 2024 alussa.

Haastatteluvideo: UG – Join the team / Tule mukaan tiimiin!

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.